Tuesday, January 15, 2013

:: Mereka bukan lagi seperti yang ku kenali dahulu ::



Kini.......


apabila menginjak ke usia 20-an ini,ku lihat mereka sudah mula melangkah dan bergerak seiring 


dengan perkembangan dunia semasa...isu-isu semasa tidak lagi dipandang enteng bahkan mereka 

berbincang dan berusaha mencari  penyelesaian bagi masalah tersebut..tidak kurang juga mereka 

yang masih berada di takuk lama, masih bersikap 'tidak PEDULISME'.




mm..saya sering berdoa agar apa yang saya lakukan di muka buku (facebook)  bukanlah perkara 

yang sia-sia ,at least there's +ve input that you all can get from all those statuses,sharing 

session,chatbox and so on insyaAllah..jadikan chitchat kita itu bermanfaat,membincangkan isu 

ummah mungkin? ^^ atau..paling comand,share something that will give a benefits untuk kedua-

dua belah pihak..




PERUBAHAN....




menuntut pengorbanan dari dalam diri setiap insan..perubahan ke arah yang lebih positif semata-


mata demi mencari kebaikan dan kebenaran serta redhaNya pastinya bukan sesuatu perkara yang 

mudah..not  easy as ABC..saya SALUTE pada kalian!!! saya tabik pada kalian!!! saya sokong 

kalian!!!kalian adalah insan-insan terpilih yang dikehendaki olehNya..apa yang terlintas di lubuk 

hati ini semoga insan yang terpilih itu termasuk juga diri saya *soon insyaAllah..in progress T_T





"satu sahaja benda yang kamu kena pegang,jangan taqlid buta..research it by 

yourself,tanya mereka yang berpengalaman,sediakan hujah untuk setiap pilihan kamu 

itu,insyaAllah selagi tidak menyimpang dari syari'at islam,yakin dengan apa yang 

kamu pegang"    -cabal's quote yang telah ditouch up -










  1. jadikan ia sebagai satu wasilah(penghubung) antara kita sesama ummah 
  2. usaha sehabis baik untuk jadikan ia wadah/agen penyebar dakwah
  3. juga medan untuk mengetahui isu-isu semasa



dan melalui facebook ini juga,dapat ku lihat 'mereka' ini telah berkecimpung dalam medan 

dakwah...kekuatan dan kehebatan mereka....emmmm...isu-isu yang dikupas oleh 'mereka' 

kadangkala menyebabkan saya berfikir berulang kali...di tahap manakah perjuangan saya??di 

tahap manakah iman dan ibadah saya serta perhambaan saya kepadaNya??bila direnung 

kembali,one of the most important thing that support their journey in dakwah is all about their 

'perhambaan kepada Allah'..Allahu Allah T_T





insyaAllah,the first step that i'm gonna take is  my 'mutaba'ah amal=amalan seharian..selain perkara wajib,i  


wanna share one of the sunnah from our prophet رسول الله صلى الله عليه وسلم which is fasting..i've got a 

full calender 1434H 

alhamdulillah..i wanna share it here so that we can trying to do it together biiznillah insyaAllah =')


*semoga nampak jadualnya ye ^_^








lastly,semoga usaha kita ini dipandang Allah..kerana Allah telah berfiman dalam surah Ar-Ra'd : 11





إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan sesuatu kaum sebelum mereka mengubah keadaan diri mereka sendiri "

~ p/s: it's winterbreak !!!!!! ^_^ ~mohon doa agar cuti ini dapat dimanfaatkan sebaiknya insyaAllah..














No comments:

Post a Comment